Kun(d)skap från SKI
Här samlar vi kunskap och insikter från våra olika forskningsstudier. Bland annat kan du läsa om våra hållbarhetsmätningar och vår guide om kundnöjdhet.
Här är läget i landet just nu, enligt våra senaste undersökningar och vår data som sträcker sig över 30 år tillbaka i tiden. Helt gratis. Allt för att ge svenska företag och organisationer en möjlighet att lära av tidigare erfarenheter.
SKIs arbete med hållbarhetsfrågan går tillbaka till starten 1989. Utöver vårt nya hållbarhetsindex och regelbundna analyser som publiceras i våra branschrapporter bedriver vi även forskning inom ämnet kunder och hållbarhet. På den här sidan samlar vi allt som rör hållbarhet och kunder.
Den här guiden ger dig insikt i vad som krävs för att skapa bra kundundersökningar och hur du ska använda insikten för att skapa positiv förändring i företaget. Vi kommer även att presentera några trender och tips om hur du kan arbeta med kundnöjdhet.
Svenskt Kvalitetsindex modellanalyser bygger på strukturella ekvationsmodeller och en analysmetod som kallas för partiellt minsta kvadratmetoden (PLS – Partial Least Square).