• Människor vill göra affärer med företag de gillar –
    image och service blir allt viktigare.

Hur skiljer sig er interna bild av ert varumärke mot verklighetens uppfattning?

Genom Svenskt Kvalitetsindex Image- och Varumärkesundersökning får ni ett starkt underlag för att mäta och analysera till exempel associationer, attityder och graden av kännedom och acceptans kring ert varumärke.

Ett starkt varumärke byggs på flera viktiga fundament

Att ha ett starkt varumärke är avgörande för långsiktig framgång. Ett starkt varumärke bygger på flera viktiga fundament – medarbetarnas förmedlade bild av verksamheten, kundernas upplevelser och den varumärkesstrategi och externa kommunikation som ni arbetar efter. För att stärka varumärket behöver det vara förankrat i alla led och konsekvent genomfört, både internt och externt, och kopplas till de övergripande affärsmålen.

Genom våra två olika produkter – Image och varumärkesundersökning – får ni skräddarsydda insikter som hjälper er att förstå hur ert varumärke uppfattas, och vad ni kan göra för att stärka er image och uppfattning. Kritiska områden för att stärka relationen med befintliga kunder och att attrahera nya.

Varumärkesundersökning 

Vår varumärkesundersökning ger en översiktlig bild av hur väl ert varumärke är känt och hur det uppfattas av era kunder. Vi analyserar faktorer som kännedom, attityder och associationer för att ge er ett tydligt beslutsunderlag. Med denna undersökning får ni insikter som hjälper er att förbättra varumärkesstrategin, stärka er marknadsposition och öka kundlojaliteten. 

Det här får ni svar på: 

  • Hur kännedom och attityd hänger ihop. 
  • Hur många som känner till er verksamhet. 
  • Vilka associationer som gör att er verksamhet blir ett tänkbart alternativ eller ett förstahandsval. 
  • Vilka attityder som är mest kopplade till köpbeslut. 
  • Vilka associationer ni behöver förstärka.

Imageundersökning – en mer djupgående analys 

För er som söker en mer omfattande förståelse av ert varumärke erbjuder vi Imageundersökningar. Den går bortom kännedom och tittar även på hur allmänheten och potentiella kunder uppfattar er image. Genom att analysera faktorer som förtroende, positionering och kampanjeffekter ger vi er en detaljerad bild av varumärkets styrkor och svagheter, och identifierar de åtgärder som kan stärka ert varumärke på lång sikt. 

Genom vår imageundersökning får ni: 

  • En tydlig bild av ert varumärke idag:
    Vi hjälper er att förstå vilka som känner till ert varumärke och hur det uppfattas av både nuvarande och potentiella kunder och vilka associationer som väcks när ert varumärke nämns.  
  • Insikter som leder till handling:
    Vår imagemodell identifierar de faktorer som har störst påverkan på er varumärkesbild, så att ni kan sätta in rätt åtgärder för att stärka varumärket.  
  • Data som talar för sig själv:
    Genom att kombinera kvalitativa och kvantitativa insikter ger vår studie en djupare förståelse för er position på marknaden. Resultatet? En tydlig handlingsplan för att stärka varumärkeslojaliteten och skapa positiva associationer.  
  • Fokus på varumärkets framtid:
    Vi hjälper er att identifiera vilka områden som behöver utvecklas eller kommuniceras bättre för långsiktig framgång. 

Beroende på era behov kan ni välja den produkt som bäst matchar era mål 

Oavsett om ni vill ha en översiktlig analys av kännedom och attityder, eller en mer djupgående bild av er image, kan vi hjälpa er att skapa ett starkare varumärke. Vår vetenskapligt baserade metodik ger er konkreta beslutsunderlag för att utveckla en effektiv varumärkesstrategi och säkerställa att ni når era långsiktiga mål. 

Välkommen att höra av er för att diskutera vilken produkt som bäst passar era behov! 

Så genomförs en image- och varumärkesundersökning

Vi inleder alltid en undersökning med att tillsammans med er gå igenom behov och målsättningar. Finns det till exempel några speciella områden som är extra intressanta att titta på? Våra experter hjälper till med vägledning i detta arbete. Därefter sätts ramarna och varumärkesundersökningen skräddarsys just för er. Vi tar fram ett förslag till frågebatteri som diskuteras tillsammans med er för att säkerställa att alla relevanta dimensioner fångas upp i studien.

Tillsammans diskuterar vi er målsättning med studien och sätter ramarna för undersökningen utifrån era konkreta behov. Utifrån det kommer vi att rekommendera ett konkret frågebatteri som sedan ses över och kompletteras tillsammans med er för att säkerställa att vi fångar upp alla relevanta dimensioner.

Johan Parmler

Vill du veta mer?

JOHAN PARMLER | vd

SKI:s varumärkesundersökning är ett kraftfullt verktyg som hjälper er att förstå hur effektiv er marknadsföring och ert budskap är. Ni får även hjälp att förstå hur kundens upplevelse kopplar till varumärkets värden.

Alla våra studier kan genomföras helt fristående, men de är samtidigt designade för att kunna länkas samman för att ge helt nya dimensioner i beslutsunderlaget.

KONTAKTA OSS OM DU VILL HA MER INFORMATION.

Skicka ett meddelande så hör vi av oss inom kort.

Genom att skicka in formuläret godkänner du att personuppgifterna sparas och behandlas. Ändamålet med detta är att registrera uppgifter som i sin tur ligger till grund för att vi skall kunna fullgöra våra åtaganden och i övrigt ge god service. Läs mer om vår INTEGRITETSPOLICY.