Ett starkt varumärke byggs på flera viktiga fundament
Att ha ett starkt varumärke är avgörande för långsiktig framgång. Ett starkt varumärke bygger på flera viktiga fundament – medarbetarnas förmedlade bild av verksamheten, kundernas upplevelser och den varumärkesstrategi och externa kommunikation som ni arbetar efter. För att stärka varumärket behöver det vara förankrat i alla led och konsekvent genomfört, både internt och externt, och kopplas till de övergripande affärsmålen.
Genom våra två olika produkter – Image och varumärkesundersökning – får ni skräddarsydda insikter som hjälper er att förstå hur ert varumärke uppfattas, och vad ni kan göra för att stärka er image och uppfattning. Kritiska områden för att stärka relationen med befintliga kunder och att attrahera nya.
Varumärkesundersökning
Vår varumärkesundersökning ger en översiktlig bild av hur väl ert varumärke är känt och hur det uppfattas av era kunder. Vi analyserar faktorer som kännedom, attityder och associationer för att ge er ett tydligt beslutsunderlag. Med denna undersökning får ni insikter som hjälper er att förbättra varumärkesstrategin, stärka er marknadsposition och öka kundlojaliteten.
Det här får ni svar på:
- Hur kännedom och attityd hänger ihop.
- Hur många som känner till er verksamhet.
- Vilka associationer som gör att er verksamhet blir ett tänkbart alternativ eller ett förstahandsval.
- Vilka attityder som är mest kopplade till köpbeslut.
- Vilka associationer ni behöver förstärka.
Imageundersökning – en mer djupgående analys
För er som söker en mer omfattande förståelse av ert varumärke erbjuder vi Imageundersökningar. Den går bortom kännedom och tittar även på hur allmänheten och potentiella kunder uppfattar er image. Genom att analysera faktorer som förtroende, positionering och kampanjeffekter ger vi er en detaljerad bild av varumärkets styrkor och svagheter, och identifierar de åtgärder som kan stärka ert varumärke på lång sikt.
Genom vår imageundersökning får ni:
- En tydlig bild av ert varumärke idag:
Vi hjälper er att förstå vilka som känner till ert varumärke och hur det uppfattas av både nuvarande och potentiella kunder och vilka associationer som väcks när ert varumärke nämns.
- Insikter som leder till handling:
Vår imagemodell identifierar de faktorer som har störst påverkan på er varumärkesbild, så att ni kan sätta in rätt åtgärder för att stärka varumärket.
- Data som talar för sig själv:
Genom att kombinera kvalitativa och kvantitativa insikter ger vår studie en djupare förståelse för er position på marknaden. Resultatet? En tydlig handlingsplan för att stärka varumärkeslojaliteten och skapa positiva associationer.
- Fokus på varumärkets framtid:
Vi hjälper er att identifiera vilka områden som behöver utvecklas eller kommuniceras bättre för långsiktig framgång.
Beroende på era behov kan ni välja den produkt som bäst matchar era mål
Oavsett om ni vill ha en översiktlig analys av kännedom och attityder, eller en mer djupgående bild av er image, kan vi hjälpa er att skapa ett starkare varumärke. Vår vetenskapligt baserade metodik ger er konkreta beslutsunderlag för att utveckla en effektiv varumärkesstrategi och säkerställa att ni når era långsiktiga mål.
Välkommen att höra av er för att diskutera vilken produkt som bäst passar era behov!