Dra nytta av all kunskap som finns på Svenskt Kvalitetsindex
Vi på Svenskt Kvalitetsindex har jobbat med databearbetning och avancerad analys i 30 år för att skapa kundinsikter till både branscher i stort och enskilda organisationer. Det har skett i olika former, i huvudsak genom våra årliga branschstudier men också genom mer fördjupade analyser och andra konsulttjänster. Det innebär att vi idag har mer än 4 miljoner data kring kund- och medarbetarupplevelsen. Detta täcker både privat och offentlig sektor och ger oss möjlighet att ge tidsserier för en mängd branscher. Men, detta är bara en del av allt vi kan göra inom analys. Förutom att arbeta med vårt eget data kan vi hjälpa er utifrån ert data och annan extern information.
Nedan ser ni några av de analystjänster vi levererar. Kontakta oss för vidare diskussion om dessa eller andra analyser vi kan hjälpa er med.
Textanalys
Idag beskrivs data som långt mycket mer än bara siffror, staplar och diagram. De textmassor som finns både i öppna enkätsvar, sociala medier och andra källor är en viktig del av analysen. Svenskt Kvalitetsindex har avancerade verktyg för att analysera text, både genom visualisering och sambandsanalyser.
Segmentering
Företag lägger idag mycket kraft på att nå sina olika kundgrupper på bästa sätt. Svenskt Kvalitetsindex har en väl beprövad metodik för att segmentera kundgrupper, där kunder med samma drivkrafter grupperas och sedan profileras eller kläs på med kända, utmärkande egenskaper. Detta ger information om vilka faktorer som skapar kundlojalitet och hur dessa faktorer varierar mellan kundgrupperna.
Analys av data
Behöver ni ett andra utlåtande innan beslut ska verkställas? Vi kan bearbeta data från olika ursprung och utifrån det ge er konkreta råd vad ni bör fokusera på framåt eller säkerställa era redan genomförda analyser inför viktiga strategiska beslut.
Samanalys
Dagens hållbara organisationer behöver fokusera på allt från finansiella nyckeltal, medarbetarnas engagemang, kundlojalitet till hållbarhetsredovisningar. ”Allt är viktigt – men inte prioriterat” riskerar lätt att bli vardag och därför är det mer kritiskt än någonsin att förstå hur dessa element hänger ihop. Vi kan visa tydliga kopplingar mellan olika mätetal och därigenom visa vad ni bör fokusera på. Genom en samanalys från Svenskt Kvalitetsindex får ni både karta och kompass för att ta er verksamhet framåt.
Seminarier och workshops
Vill ni ha en workshop med en professionell extern part? Eller behöver ni inspiration under ett frukostmöte med era kunder? Vi kan bidra med kunskap, engagemang och relevanta insikter till både interna och externa möten. Vi kan jobba med era arbetsgrupper, ledningsgrupper och specialister när ni behöver ta ett steg vidare i ert arbete med kundupplevelse, medarbetarengagemang eller varumärkesbyggande.