Varför göra en hållbarhetsundersökning?
Vägen till hållbar framgång går genom kunden. Många företag förvånas över hur viktig kundens uppfattning av hållbarhetsarbetet är för kundnöjdheten, och därigenom lönsamheten. Det är vanligt att man internt på företaget är stolt över sitt hållbarhetsarbete och tror att kunderna känner till det. Med en hållbarhetsundersökning får ni unika insikter i hur kunderna ser på ert hållbarhetsarbete och hur det påverkar deras nöjdhet, lojalitet och köpbeslut. Ni får också konkreta verktyg för att förbättra ert hållbarhetsarbete, kommunicera mer effektivt och stärka ert varumärke.
SKI:s Hållbarhetsindex
Få ett betyg på ert hållbarhetsarbete och jämför er med andra
SKI:s Hållbarhetsindex ger er ett betyg på ert hållbarhetsarbete. Det är nyckeln till att förstå era kunders syn på hur er verksamhet presterar när det gäller att investera för framtiden, uppnå ekonomisk framgång utan att ignorera sociala eller miljömässiga faktorer och ta ansvar för samhället socialt, miljömässigt och ekonomiskt.
Vårt Hållbarhetsindex är en del av våra branschstudier för att ge våra kunder möjligheten att jämföra sig med sina konkurrenter och hitta och förtydliga sin position på marknaden.
Läs mer om hur SKI:s Hållbarhetsindex kan hjälpa er att förbättra er position inom hållbarhet här.
SKI:s Hållbarhetsstudie
Få en djupgående analys som är skräddarsydd efter era behov
Vår omfattande hållbarhetsstudie är skräddarsydd efter era behov och täcker alla aspekter av er hållbarhetsstrategi. Från dessa studier får ni konkreta insikter om hur er hållbarhetsstrategi uppfattas av era kunder och hur den påverkar kundupplevelsen.
Studien täcker följande aspekter: