- Detta evenemang har redan ägt rum.
Almedalen
27 juni @ 09:30 – 10:00
Hur ser medarbetare och kunder på AI? Vilka ledarskapsutmaningar ser vi framför oss?
Alla pratar om Artificiell Intelligens (AI) som spås komma närmare och närmare vår vardag, både i privatliv och arbetsliv. Många pratar om att det kommer förändra samhället i stort. Det kommer skapa nya behov, krav och förväntningar bland kunder och omställningar i arbetslivet.
09:00 – 10:00
E-huset, Uppsala universitet, Huvudentré Cramérgatan 3, ”E30”
Svenskt Kvalitetsindex (SKI) är en del av EPSI Rating Group och har mätt både kunders och medarbetares upplevelser i svenskt organisationsliv sedan 1989. SKI:s data visar tydliga samband mellan medarbetarnas upplevelser, kundnöjdhet och lönsamhet. Ordet på allas läppar är nu Artificiell Intelligens (AI), som spås komma närmare och närmare, både i privatliv och arbetsliv. En AI våg som enligt många kommer ändra på arbetssätt, hur vi organiserar oss och nya kundbehov kommer uppstå. Men här och nu, hur ser dagens kunder och arbetsliv på AI frågan och vilka utmaningar ställer det på chefskap och ledarskap? Utifrån data från SKI:s studier kommer dessa frågor att diskuteras.
Medverkande:
- Johan Parmler, VD, Svenskt Kvalitetsindex
- Calle Walmstedt, Projektledare, Svenskt Kvalitetsindex
- Isabel Simon, Analytiker, Svenskt Kvalitetsindex
- Elisabeth Beskow, CEO, DNB Sverige
- Johanna Bergman, Director Strategic Development, AI Sweden
- Monika Magnusson, VD, Apotek Hjärtat