Ta del av nya insikter i Sverigekollen 2018

Hög kundnöjdhet är inte någon slump utan resultatet av ett systematiskt, långsiktigt och uthålligt arbete. Kundnöjdheten ökade i Sverige förra året, men inte i alla branscher och verksamheter. Vad kan vi dra för slutsatser av resultaten i undersökningarna? Ta del av de senaste insikterna om vad som driver kundnöjdhet i Sverige idag!

Nöjda medarbetare skapar nöjda kunder som i sin tur ger goda finansiella resultat. Detta ses idag som mer eller mindre självklart och stärks i studier och forskning som Svenskt Kvalitetsindex genomfört tillsammans med bland annat Handelshögskolan i Stockholm. Våra siffror visar att personliga kundrelationer och en kundanpassad service driver kundnöjdheten i positiv riktning.

Svenskt Kvalitetsindex genomför varje år intervjuer med cirka 300 000 intressenter i Sverige. En viktig del av dem ingår i våra branschundersökningar och nationella medarbetarstudie.

Branscher som ingår i Sverigekollen:

  • Bank
  • Försäkring
  • Energi
  • Telekom
  • Tandvård
  • Persontransport
  • Fastighetsmäklare
  • Revision
  • Bemanning
  • Spel
  • Myndigheter

Här kan du ladda ner Sverigekollen 2018 i pdf-format (ca 3 MB).

Sverigekollen 2018

Karin Cars

KARIN CARS
Kommunikationsansvarig
+46 70 542 94 78
karin.cars@kvalitetsindex.se

Kontakta oss

This contact form is deactivated because you refused to accept Google reCaptcha service which is necessary to validate any messages sent by the form.

Genom att skicka in formuläret godkänner du att personuppgifterna sparas och behandlas. Ändamålet med detta är att registrera uppgifter som i sin tur ligger till grund för att vi skall kunna fullgöra våra åtaganden och i övrigt ge god service. Läs mer om vår INTEGRITETSPOLICY.