Ta del av nya insikter i Sverigekollen 2018

Hög kundnöjdhet är inte någon slump utan resultatet av ett systematiskt, långsiktigt och uthålligt arbete. Kundnöjdheten ökade i Sverige förra året, men inte i alla branscher och verksamheter. Vad kan vi dra för slutsatser av resultaten i undersökningarna? Ta del av de senaste insikterna om vad som driver kundnöjdhet i Sverige idag!

Nöjda medarbetare skapar nöjda kunder som i sin tur ger goda finansiella resultat. Detta ses idag som mer eller mindre självklart och stärks i studier och forskning som Svenskt Kvalitetsindex genomfört tillsammans med bland annat Handelshögskolan i Stockholm. Våra siffror visar att personliga kundrelationer och en kundanpassad service driver kundnöjdheten i positiv riktning.

Svenskt Kvalitetsindex genomför varje år intervjuer med cirka 300 000 intressenter i Sverige. En viktig del av dem ingår i våra branschundersökningar och nationella medarbetarstudie.

Branscher som ingår i Sverigekollen:

  • Bank
  • Försäkring
  • Energi
  • Telekom
  • Tandvård
  • Persontransport
  • Fastighetsmäklare
  • Revision
  • Bemanning
  • Spel
  • Myndigheter

Här kan du ladda ner Sverigekollen 2018 i pdf-format (ca 3 MB).

Sverigekollen 2018

Karin Cars

KARIN CARS
Kommunikationsansvarig
+46 70 542 94 78
karin.cars@kvalitetsindex.se

Kontakta oss

Genom att skicka in formuläret godkänner du att personuppgifterna sparas och behandlas. Ändamålet med detta är att registrera uppgifter som i sin tur ligger till grund för att vi skall kunna fullgöra våra åtaganden och i övrigt ge god service. Läs mer om vår INTEGRITETSPOLICY.