• Samhällsvetare har länge sagt att vi lever i ovisshetens tidsålder. Det är mer relevant än någonsin.

Nyheter

Läs om Svenskt Kvalitetsindex senaste undersökningar och andra nyheter från oss!

Läs mer om oss på vår nya webbplats

Under 2018 har vi tagit fram en ny webbplats som vi nu publicerar lagom före jul. Den ska göra det lättare för dig som kund att hitta rätt information och komma i kontakt med oss.

Endast 3 av 10 anser att myndigheter sköter sin uppgift bra

Svenskt Kvalitetsindex årliga mätning av myndigheter i Sverige visar att det finns mycket att göra för att stärka svenskarnas förtroende. Endast 3 av 10 respondenter anser att myndigheter bryr sig om medborgarna, är lätta att komma i kontakt med och sköter sin uppgift på ett bra sätt. 

Bank

Personlig service utmanar digitala tjänster

Årets undersökning från Svenskt Kvalitetsindex för bolån, fastighetslån, privatlån och sparande visar att de digitala och mer nischade bankerna har fortsatt hög kundnöjdhet, men utmanas av stora aktörer som Handelsbanken, SEB, Nordea, Swedbank och Länsförsäkringar. Personlig service utmanar digitala tjänster.

Karin Cars

vill du veta mer

Hör gärna av dig till kommunikationsansvarig
Karin Olofsson

press

Mynewsdesk kan du läsa alla våra pressmeddelanden.

Följ oss

Följ oss på Twitter och Linkedin!

Du kan också följa våra medarbetares konton, se vår kontaktinformation.

Svenskt Kvalitetsindex på Linkedin Svenskt Kvalitetsindex på Twitter

prenumerera på vårt nyhetsbrev

Följ våra nyheter genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev. Du får det varje månad i din e-post.

Din e-postadress

Godkännande

Ja, jag vill prenumerera på Svenskt Kvalitetsindex nyhetsbrev. Genom att skicka in formuläret godkänner jag att personuppgifterna sparas och behandlas. Läs mer om vår INTEGRITETSPOLICY.

Välj leveransformat