• Samhällsvetare har länge sagt att vi lever i ovisshetens tidsålder. Det är mer relevant än någonsin.

Nyheter

Läs om Svenskt Kvalitetsindex senaste undersökningar och andra nyheter från oss!

Spelbranschen förändras men har fortsatta utmaningar

Spelbranschen får jämförelsevis låga betyg på kundnöjdhet, förtroende och anseende men resultaten förbättrats något jämfört med föregående år. Den nya lagstiftningen med bland annat hårdare krav på måttfull spelreklam tycks ännu inte ha påverkat allmänhetens syn på spelbranschen i någon betydande omfattning.

Tydliga varumärken gillas av kunderna

Kundnöjdheten för energibranschen går upp. Bolagen månar mer om sina kunder och är enklare att vara kund hos än tidigare. Bolag med tydliga varumärken och hög kännedom har också de nöjdaste kunderna. Företagskunderna är generellt mindre nöjda än privatkunderna, företagen efterfrågar ett tydligare partnerskap med sin energileverantör.

Försäkringsbranschen lyckas möta kundernas behov

Kundnöjdheten inom försäkringsbranschen har länge haft en positiv utveckling och årets resultat förstärker den trenden. I en tid som präglas av instabilitet, ovisshet och snabb förändring lyckas försäkringsbranschen möta kundernas behov. Samtliga försäkringssegment som ingår i mätningen får förbättrade betyg

Karin Cars

vill du veta mer

Hör gärna av dig till kommunikationsansvarig
Karin Cars

press

Mynewsdesk kan du läsa alla våra pressmeddelanden sedan 2009.

Vill du få våra pressmeddelanden direkt till din e-postlåda, prenumerera här!

Följ Svenskt Kvalitetsindex

Följ oss

Följ oss på Twitter och Linkedin!

Du kan också följa våra medarbetares konton, se vår kontaktinformation.

Svenskt Kvalitetsindex på Linkedin Svenskt Kvalitetsindex på Twitter