• Framgångsrika organisationer tar signaler om ändrade kundbehov på allvar.

Insikter

Med den höga förändringstakt och nya beteenden som finns i vårt samhälle idag, finns ett allt större behov nya insikter. Vi publicerar debattartiklar, rapporter och föreläsningar som bygger både på vår egen och andras forskning och undersökningar. På den här sidan har vi samlat ett axplock. Nya insikter publiceras löpande.

Senaste insikten

Hur arbetar en analytiker?

Vad kan du lära av våra analytiker? Här kommer tre tips!

Tidigare insikter

Kvalitetsutmaningar – Almedalen 2018

Ett axplock av SKIs insikter på Almedalen 2018.
Några glödlampor som lyser i mörkret

Mervärde ger ökad kundnöjdhet i energibranschen

Kunderna är generellt nöjda med sina elbolag. Så vad gör de elbolag som har mest nöjda kunder? De erbjuder mervärde. Vi reder ut hur.
Några män står runt en trasig bil, tidigt 1900-tal

Svenskarna nöjda med sina försäkringar

Svenskarna nöjda med sina försäkringar 2017. Aktiv kundkontakt tros ligga bakom. Men vad innebär det?
En glad kvinna som surfar hemma

Spridd kundnöjdhet och digitalisering som peakat

Stor spridning av kundnöjdhet, en digitalisering som verkar ha peakat och saknaden efter den personliga relationen. När SKI tittar på vad bankkunderna tycker om sina banker under 2017 så är det några saker saker som sticker ut. I filmen går vi igenom lite mer detaljerat vad vi tror faktiskt har hänt.