• Samhällsvetare har länge sagt att vi lever i ovisshetens tidsålder. Det är mer relevant än någonsin.

Nyheter

Läs om Svenskt Kvalitetsindex senaste undersökningar och andra nyheter från oss!

Kundnöjdheten ökar i spelbranschen

I november genomförde Svenskt Kvalitetsindex årets studie av kundnöjdhet och anseende inom spelbranschen, på uppdrag av Spelbranschens Riksorganisation (SPER). Det är fjärde året denna branschstudie genomförs och i år noteras ett tydligt trendbrott – kundnöjdheten i branschen som helhet går upp.

Snabbt, enkelt och hållbart är framgångsfaktorer inom lån- och sparande

Svenskt Kvalitetsindex specialstudie om hur kunderna upplever bolån, fastighetslån, privatlån och sparande i värdepapper visar att kundnöjdheten fortsätter att gå upp. I år noteras att även kunder inom segmenten fastighetslån och privatlån blivit mer nöjda.

Helheten viktigast när kunderna betygsätter energibranschen

Årets SKI Energi visar att kundnöjdheten går ner något. Energibolagen har utmaningar med privatkunderna men lyckas desto bättre med företagskunderna. Effekterna av Covid-19 pandemin är tydliga och kombinationen av att vara digital och nära sina kunder är en övergripande utmaning för branschen.

Johan Parmler

vill du veta mer

Hör gärna av dig till vd
Johan Parmler
+46 73 151 75 98

press

Mynewsdesk kan du läsa alla våra pressmeddelanden sedan 2009.

Vill du få våra pressmeddelanden direkt till din e-postlåda, prenumerera här!

Följ Svenskt Kvalitetsindex

Följ oss

Följ oss på Twitter och Linkedin!

Du kan också följa våra medarbetares konton, se vår kontaktinformation.

Svenskt Kvalitetsindex på Linkedin Svenskt Kvalitetsindex på Twitter