• Samhällsvetare har länge sagt att vi lever i ovisshetens tidsålder. Det är mer relevant än någonsin.

Nyheter

Läs om Svenskt Kvalitetsindex senaste undersökningar och andra nyheter från oss!

Endast 3 av 10 anser att myndigheter sköter sin uppgift bra

Svenskt Kvalitetsindex årliga mätning av myndigheter i Sverige visar att det finns mycket att göra för att stärka svenskarnas förtroende. Endast 3 av 10 respondenter anser att myndigheter bryr sig om medborgarna, är lätta att komma i kontakt med och sköter sin uppgift på ett bra sätt. 

Bank

Personlig service utmanar digitala tjänster

Årets undersökning från Svenskt Kvalitetsindex för bolån, fastighetslån, privatlån och sparande visar att de digitala och mer nischade bankerna har fortsatt hög kundnöjdhet, men utmanas av stora aktörer som Handelsbanken, SEB, Nordea, Swedbank och Länsförsäkringar. Personlig service utmanar digitala tjänster.

Energibranschen

Energikunderna kräver hållbarhet

Johan Parmler

vill du veta mer

Hör gärna av dig till vd
Johan Parmler
+46 73 151 75 98

press

Mynewsdesk kan du läsa alla våra pressmeddelanden sedan 2009.

Vill du få våra pressmeddelanden direkt till din e-postlåda, prenumerera här!

Följ Svenskt Kvalitetsindex

Följ oss

Följ oss på Twitter och Linkedin!

Du kan också följa våra medarbetares konton, se vår kontaktinformation.

Svenskt Kvalitetsindex på Linkedin Svenskt Kvalitetsindex på Twitter

', { 'anonymize_ip': true });