• Samhällsvetare har länge sagt att vi lever i ovisshetens tidsålder. Det är mer relevant än någonsin.

Nyheter

Läs om Svenskt Kvalitetsindex senaste undersökningar och andra nyheter från oss!

SKI Revision

Revisionsbranschen lever upp till kundernas förväntningar

Kunderna till revisionsbolagen har alltid haft mycket höga förväntningar på sina revisorer. Vår nya mätning av revisionsbranschen visar att förväntningarna ökat ytterligare sedan förra undersökningen. Förtroendet och kundnöjdheten är fortsatt mycket stark jämfört med andra branscher.

Persontransport

Fortfarande långt kvar till hållbart resande

För femtonde året i rad mäter och analyserar Svenskt Kvalitetsindex hur svenska inrikes-
resenärer upplever sina resor med buss, flyg och tåg. I årets undersökning uppger kunderna att hållbarhet är viktigt, men miljöfrågan kommer långt ner när det är dags att resa själv.

Forskning

Important drivers for customer satisfaction – from product focus to image and service quality

Läs Jacob Hallencreutz och Johan Parmlers nya publicerade artikel i vetenskapsskriften Taylor & Francis. Undersökningsresultat visar att det har skett ett paradigmskifte under det senaste decenniet. Produktkvaliteten är ersatt av servicekvalitet som en av de viktigaste drivkrafterna för kundnöjdhet.

Johan Parmler

vill du veta mer

Hör gärna av dig till vd
Johan Parmler
+46 73 151 75 98

press

Mynewsdesk kan du läsa alla våra pressmeddelanden sedan 2009.

Vill du få våra pressmeddelanden direkt till din e-postlåda, prenumerera här!

Följ Svenskt Kvalitetsindex

Följ oss

Följ oss på Twitter och Linkedin!

Du kan också följa våra medarbetares konton, se vår kontaktinformation.

Svenskt Kvalitetsindex på Linkedin Svenskt Kvalitetsindex på Twitter

', { 'anonymize_ip': true });