Senaste insikterna om kundnöjdhet i försäkringsbranschen
Svenskt Kvalitetsindex har mätt kundnöjdhet i försäkringsbranschen under 30 år.
Kundnöjdheten inom försäkringsbranschen har haft en positiv utveckling de senaste åren. Hur ser kundnöjdhet, lojalitet och förtroende ut 2019 och vad är förklaringen till detta?
I årets SKI-studie ställs ett antal nya frågor kring hållbarhet för att se om det är en viktig del av pensionssparande och val av leverantör. Är hållbarhet viktiga frågor för kunderna och – i så fall – hur väl hanterar bolagen det?
Johan Parmler, vd på Svenskt Kvalitetsindex, berättar om kundupplevelser i försäkringsbranschen under trettio år på 30 minuter.
Kontakta gärna kommunikationsansvarig Karin Cars om du vill
ha mer information. Telefon 070 542 94 78 eller e-post
karin.cars@kvalitetsindex.se