• Framgångsrika organisationer tar signaler om ändrade kundbehov på allvar.

Insikter

Med den höga förändringstakt och nya beteenden som finns i vårt samhälle idag, finns ett allt större behov nya insikter. Vi publicerar debattartiklar, rapporter och föreläsningar som bygger både på vår egen och andras forskning och undersökningar. På den här sidan har vi samlat ett axplock. Nya insikter publiceras löpande.

Senaste insikten

Hur arbetar en analytiker?

Vad kan du lära av våra analytiker? Här kommer tre tips!

Tidigare insikter

Hur skriver vi frågor som folk kan svara på?

Hur tar man fram frågor som folk kan svara på? Vår projektledare Philip har undersökt saken. Läs mer om det här!

Påverkar kundupplevelsen ert varumärke?

Hur påverkar kundupplevelsen ditt varumärke? Vi har satt vår analysmodell på saken.

Vad är viktigt för ett starkt varumärke?

Vår forskning visar att mer mjuka delar av kundupplevelsen som image och varumärke, har blivit en mer och mer central del för att förbättra både kundnöjdhet och lojalitet. Läs mer om vad vi menar.

Kunder i kriser

Hur påverkar Covid-19 pandemin kundupplevelsen? För att kunna svara på den frågan har vi tittat på vad som hänt under tidigare kriser.

Webinar – Vad är hållbarhet i en pandemi?

Se vårt inspelade webinar om vad är hållbarhet i en pandemi?

Webinar – Kunden och medarbetaren 2021

Se vårt inspelade webinar om kunden och medarbetaren 2021