Insikter
Med den höga förändringstakt och nya beteenden som finns i vårt samhälle idag, finns ett allt större behov nya insikter. Vi publicerar debattartiklar, rapporter och föreläsningar som bygger både på vår egen och andras forskning och undersökningar. På den här sidan har vi samlat ett axplock. Nya insikter publiceras löpande.
Senaste insikten
Tidigare insikter

Hållbarhet och kundnöjdhet hänger ihop
Varför kommuniceras inte hållbarhetsinitiativ bättre?

Välkommen Louise och Lovisa
Vi förstärker vårt team!

Välkommen på banksläpp!
Som kosläpp, fast för rapporter om kundnöjdheten i bankbranschen.

Samlade insikter från Almedalen
Svenskt Kvalitetsindex tillsammans med SIQ presenterar här fyra seminarier med den senaste forskningen kring kund, medarbetare och hållbarhet.

Bemanningsbranschens affärsmöjlighet framåt
När en rekrytering är genomförd och slutfakturerad öppnar sig nya möjligheter för bemanningsbolagen. Det rekryterande företaget står då nämligen med en helt ny anställd, med allt vad det innebär. Hur kan ett bemanningsbolag stödja i arbetet som nu uppstår?

Webinar – CX Challenges in the Post Covid Society
Hur förändras kundupplevelsen efter covid? Webinar
Almedalen – hållbara relationer
Tillsammans med SIQ har vi ett antal seminarier kring temat Hållbar framgång. Välkomna till Almedalen tisdag 5 juli på Campus Gotland.