• Framgångsrika organisationer tar signaler om ändrade kundbehov på allvar.

Insikter

Med den höga förändringstakt och nya beteenden som finns i vårt samhälle idag, finns ett allt större behov nya insikter. Vi publicerar debattartiklar, rapporter och föreläsningar som bygger både på vår egen och andras forskning och undersökningar. På den här sidan har vi samlat ett axplock. Nya insikter publiceras löpande.

Senaste insikten

Välkommen på banksläpp!

Som kosläpp, fast för rapporter om kundnöjdheten i bankbranschen.

Tidigare insikter

Samlade insikter från Almedalen

Svenskt Kvalitetsindex tillsammans med SIQ presenterar här fyra seminarier med den senaste forskningen kring kund, medarbetare och hållbarhet.

Bemanningsbranschens affärsmöjlighet framåt

När en rekrytering är genomförd och slutfakturerad öppnar sig nya möjligheter för bemanningsbolagen. Det rekryterande företaget står då nämligen med en helt ny anställd, med allt vad det innebär. Hur kan ett bemanningsbolag stödja i arbetet som nu uppstår?

Webinar – CX Challenges in the Post Covid Society

Hur förändras kundupplevelsen efter covid? Webinar

Hur arbetar en analytiker?

Vad kan du lära av våra analytiker? Här kommer tre tips!

Hur skriver vi frågor som folk kan svara på?

Hur tar man fram frågor som folk kan svara på? Vår projektledare Philip har undersökt saken. Läs mer om det här!

Påverkar kundupplevelsen ert varumärke?

Hur påverkar kundupplevelsen ditt varumärke? Vi har satt vår analysmodell på saken.