Fördjupande samtal om Energibranschen.

Kundengagemanget har i samband med elkrisen ökat, men hur hanterar egentligen branschen det? Vi hade ett samtal med frågestund den 29 november. Här kan du se det i efterhand!

Podd om kun(d)skap?

Du har väl inte missat Kun(d)skapspodden? Vår analytiker Karolina Kregert leder programmet som ger dig de bästa insikterna från våra branschstudier och mer. Finns på Spotify och där poddar finns!

Välkommen till oss.

Det här är vi.

Vi går till jobbet med en övertygelse om att vi bidrar med något meningsfullt till samhället. I mer än tre decennier har vi studerat kunders upplevelser av privata och offentliga verksamheter i hela Europa. Genom våra undersökningar strävar vi efter datadrivna insikter om vad som skapar nöjda kunder, engagerade medarbetare och bygger ett hållbart samhälle. Det är vår vision sedan starten och den känns mer aktuellt än någonsin.

 Varsågod. Senaste nytt.

Varsågod!
Senaste nytt.

SKI Energi – Att prata energifrågor har i år blivit lika
naturligt som att prata väder.

En osäker tid, höga energipriser och debatt om såväl kostnader som energislag har självklart haft stor påverkan kundupplevelsen i energibranschen under 2022. Kunderna har över lag blivit mindre nöjda och betygen på upplevt prisvärde har sjunkit, vilket kan framstå som självklart. Men prisfrågan är långt ifrån allt – det kundengagemang som uppstått öppnar också möjligheter. Att prata energifrågor har i år blivit lika naturligt som att prata väder. Dessutom hänger det ihop.

Bemanningsbranschen får godkänt – men nya kundkrav väntar runt hörnet

För sextonde året i rad mäter Svenskt Kvalitetsindex bemanningsföretagen i Sverige. Branschen får efter två år med pandemi klart godkända omdömen av sina kunder. Om kundernas tidigare utmaningar har handlat om att utveckla och behålla medarbetare så handlar framtiden mer om att attrahera rätt kandidater och planera för framtida behov i en osäker omvärld.

SKI Redovisningstjänster

Mer partner än leverantör samt auktorisation lyfter kundbetygen inom redovisningstjänster.

SKI Mobiloperatörer 2021

Pandemin har förändrat kundernas förväntningar på sina mobiloperatörer. Grundläggande produktegenskaper som täckning och stabilitet har åter blivit avgörande för kundupplevelsen. Hos privatkunderna har branschen inte fullt ut lyckats leva upp till dessa behov, krav och förväntningar, medan företagskunderna återhämtar sig och redovisar en högre nöjdhet jämfört med privatkundsegmentet.

Hör av dig så återkommer vi.

Här kan du ställa en fråga, be oss ringa eller kanske bara skicka en hälsning.

Genom att skicka in formuläret godkänner jag att personuppgifterna sparas och behandlas. Ändamålet med detta är att registrera uppgifter som i sin tur ligger till grund för att vi skall kunna fullgöra våra åtaganden och i övrigt ge god service.

Har du blivit kontaktad av oss?

Då är det för att vi vill höra din åsikt om ett specifikt företag eller organisation. Vi på Svenskt Kvalitetsindex gör undersökningar där vi ger dig inflytande genom att verksamheter får vetskap om dina upplevelser.

Några av våra uppdragsgivare

Sparbankernas Riksförbund. En av Svenskt kvalitetsindex uppdragsgivare.
Svenska Retursystem. En av Svenskt kvalitetsindex uppdragsgivare.
Telia. En av Svenskt kvalitetsindex uppdragsgivare.
Växjö Energi. En av Svenskt kvalitetsindex uppdragsgivare.
Halebop. En av Svenskt kvalitetsindex uppdragsgivare.
Ikano Bank. En av Svenskt kvalitetsindex uppdragsgivare.
Vimla. En av Svenskt kvalitetsindex uppdragsgivare.
Sparbankernas Riksförbund. En av Svenskt kvalitetsindex uppdragsgivare.
Svenska Retursystem. En av Svenskt kvalitetsindex uppdragsgivare.
Telia. En av Svenskt kvalitetsindex uppdragsgivare.
Växjö Energi. En av Svenskt kvalitetsindex uppdragsgivare.
Halebop. En av Svenskt kvalitetsindex uppdragsgivare.
Ikano Bank. En av Svenskt kvalitetsindex uppdragsgivare.
Vimla. En av Svenskt kvalitetsindex uppdragsgivare.