Läget i Landet – se inspelning här
Sverigekollen berör hela landet, så det är inte mer än rätt att hela landet får ta del av de insikter som finns i den. Nu finns inspelningen från vårt webinar att se på vår youtubekanal.
Sverigekollen är äntligen här! Vår analys av… allting? Här får du insikterna som hjälper dig att ta dig an det ännu ganska okända 2023. Du kan läsa utdrag och ladda ner hela rapporten på våra specialsida.
Du har väl inte missat Kun(d)skapspodden? Vår analytiker Karolina Kregert leder programmet som ger dig de bästa insikterna från våra branschstudier och mer. Finns på Spotify och där poddar finns!
Varsågod. Senaste nytt.
Varsågod!
Senaste nytt.
En osäker tid, höga energipriser och debatt om såväl kostnader som energislag har självklart haft stor påverkan kundupplevelsen i energibranschen under 2022. Kunderna har över lag blivit mindre nöjda och betygen på upplevt prisvärde har sjunkit, vilket kan framstå som självklart. Men prisfrågan är långt ifrån allt – det kundengagemang som uppstått öppnar också möjligheter. Att prata energifrågor har i år blivit lika naturligt som att prata väder. Dessutom hänger det ihop.
Bemanningsbranschen får godkänt – men nya kundkrav väntar runt hörnet
För sextonde året i rad mäter Svenskt Kvalitetsindex bemanningsföretagen i Sverige. Branschen får efter två år med pandemi klart godkända omdömen av sina kunder. Om kundernas tidigare utmaningar har handlat om att utveckla och behålla medarbetare så handlar framtiden mer om att attrahera rätt kandidater och planera för framtida behov i en osäker omvärld.
Mer partner än leverantör samt auktorisation lyfter kundbetygen inom redovisningstjänster.
Pandemin har förändrat kundernas förväntningar på sina mobiloperatörer. Grundläggande produktegenskaper som täckning och stabilitet har åter blivit avgörande för kundupplevelsen. Hos privatkunderna har branschen inte fullt ut lyckats leva upp till dessa behov, krav och förväntningar, medan företagskunderna återhämtar sig och redovisar en högre nöjdhet jämfört med privatkundsegmentet.
Då är det för att vi vill höra din åsikt om ett specifikt företag eller organisation. Vi på Svenskt Kvalitetsindex gör undersökningar där vi ger dig inflytande genom att verksamheter får vetskap om dina upplevelser.