Nu publicerar vi Sverigekollen – en sammanfattning av våra branschstudier 2017

När vi blickar tillbaka på 2017 och summerar våra mätningar ser vi en svag återhämtning av kundnöjdhet i Sverige trots ett år som präglats av osäkerhet, politisk instabilitet och förändring. Utmaningarna är många. Drivkrafter och köpbeteenden ändras.

Kundupplevelser, positiva såväl som negativa, sprids på millisekunder i sociala nätverk. Med nya digitala tjänster kommer människor närmare, men ökar avstånden till personliga kund- och leverantörsrelationer. Vår slutsats är att det i detta nya landskap är mer kritiskt än någonsin att verkligen förstå vad som driver kundnöjdhet.

Johan Parmler

JOHAN PARMLER
VD och chefsanalytiker
+46 73 151 75 98
johan.parmler@kvalitetsindex.se

Kontakta oss

This contact form is deactivated because you refused to accept Google reCaptcha service which is necessary to validate any messages sent by the form.

Genom att skicka in formuläret godkänner du att personuppgifterna sparas och behandlas. Ändamålet med detta är att registrera uppgifter som i sin tur ligger till grund för att vi skall kunna fullgöra våra åtaganden och i övrigt ge god service. Läs mer om vår INTEGRITETSPOLICY.