• Samhällsvetare har länge sagt att vi lever i ovisshetens tidsålder. Det är mer relevant än någonsin.

Nyheter

Läs om Svenskt Kvalitetsindex senaste undersökningar och andra nyheter från oss!

SKI Streaming 2019

Helhetslösningar efterfrågas för hemmets telekomtjänster

Svenskarna är mest nöjda med streaming av telekomtjänsterna i hemmet visar Svenskt Kvalitetsindex senaste branschundersökning. Bredbandstjänsterna får också godkända betyg av kunderna, medan digital-TV får lägre omdömen. På företagssidan har bredbandsleverantörerna tappat rejält i kundnöjdhet under den senaste femårsperioden.

Privatkunder ger mobilbranschen högst betyg någonsin

Svenskt Kvalitetsindex senaste undersökning av kundupplevelser i mobilbranschen visar att den positiva trenden fortsätter. Privatkunderna ger mobiloperatörerna högre betyg än någonsin tidigare. Det senaste årens förbättring visar att branschen lyckats flytta fokus från täckning och abonnemang till tjänster och erbjudanden.

Bank: Kundnöjdheten går upp men polariseringen ökar

2019 års resultat av vår branschundersökning av de svenska bankerna visar att fjolårets positiva trend fortsätter, men att polariseringen mellan olika kundsegment och aktörer ökar. Därför är det vanskligt att påstå att branschen överlag har förbättrats. Företagskunder är generellt mindre nöjda än privatkunderna.

Karin Cars

vill du veta mer

Hör gärna av dig till kommunikationsansvarig
Karin Olofsson

press

Mynewsdesk kan du läsa alla våra pressmeddelanden.

Följ oss

Följ oss på Twitter och Linkedin!

Du kan också följa våra medarbetares konton, se vår kontaktinformation.

Svenskt Kvalitetsindex på Linkedin Svenskt Kvalitetsindex på Twitter