• Vilken plats föredrar du?

Mätningar av kundnöjdhet kan hjälpa oss förutse produkt- och tjänstelivscykler

Det senaste om forskningen om hur teknikmognad och kundnöjdhet kan hjälpa oss att förutse livscykler på produkter och tjänster under en inspirerande Lunch&Learn i kräftans tecken!

Mätningar av kundnöjdhet kan hjälpa oss förutse produkt- och tjänstelivscykler

Välkommen till ett lunchseminarium där vi kommer att fördjupa oss i utmaningen att förstå hur teknikmognad och kundnöjdhet kan hjälpa oss att förutse livscykler på produkter och tjänster.

Kommer ni ihåg när det var attraktivt att boka plats on-line i bio-salongen när man beställde biobiljetter? Man kunde till och med boka biljetter digitalt! Tänk om inte den tjänsten fanns tillgänglig idag och vad är då attraktivt?

Det finns en dynamik i kundnöjdhet över tiden. En produkt eller tjänst som en gång upplevdes som attraktiv och positivt överraskande upplevs efter en tid som förväntat. Vi skulle bli mycket missnöjda om tjänsten inte fanns tillgänglig.

Dessa basala kvalitetsattribut är samtidigt så essentiella att vi inte ens beskriver dem som viktiga om någon skulle fråga oss. Genom att förutse livscykler på tjänster och produkter kan vi bättre förstå kunder och användare men även bli bättre på att veta när vi behöver initiera nya innovationer.

Föreläsare: Anders Fundin, forskningsledare vid SIQ – Institutet för Kvalitetsutveckling och professor i kvalitetsutveckling vid Mälardalens högskola med forskningsinriktningen Innovation och Produktrealisering.

Plats: Hos Svenskt Kvalitetsindex, Kungsgatan 26, våning 1, Stockholm.

Tid: Torsdagen den 22 augusti klockan 11.30-13.30. Lunch serveras vid 12-tiden.

Anmälan: Senast den 20 augusti, via länken. Lunch&Learn är kostnadsfritt.

Karin Cars

vill du veta mer

Kontakta gärna kommunikationsansvarig Karin Cars om du vill
ha mer information. Telefon 070 542 94 78 eller e-post
karin.cars@kvalitetsindex.se