Svenskt Kvalitetsindex kalendarium

På Svenskt Kvalitetsindex har vi en mängd kunskap som vi gärna delar med oss av. Här ser du  kommande publiceringsdatum för våra branschundersökningar och aktuella seminarier vi medverkar på eller arrangerar själva.

10

jun

Fastighetsmäklare – publicering av branschrapporten

2018 var bostadsintressenterna mindre nöjda med fastighetsmäklarna visar vår senaste branschundersökning. Den turbulenta bostadsmarknaden har lett till en större spridning i kundnöjdheten bland både de som köpt och sålt en bostad under det senaste året. Mer information om branschundersökningen.

18

juni

FRUKOSTFÖRELÄSNING: FRÅN BERLINMURENS FALL TILL BREXIT

På begäran: För er som missade vd Johan Parmler och koncernchef Jacob Hallencreutz uppskattade resa genom tre decennier på vårt 30-årsjubileum. Vi bjuder på frukost och tar er med på nya insikter. FÅTAL PLATSER, ANMÄL DIG IDAG!

3

juli

Almedalen – Insikter för hållbar framgång

Traditionsenligt bjuder vi in till seminarier på onsdagen under Almedalsveckan tillsammans med SIQ – Institutet för Kvalitetsutveckling. Temat för i år är ”Insikter för hållbar framgång”. Ingen föranmälan, alla är välkomna! Se hela programmet.

22

aug

Lunch&Learn: Mätningar av kundnöjdhet kan hjälpa oss förutse produkt- och tjänstelivscykler

Kommer ni ihåg när det var attraktivt att boka plats on-line i bio-salongen när man beställde biobiljetter? Man kunde till och med boka biljetter digitalt! Tänk om inte den tjänsten fanns tillgänglig idag! Det finns en dynamik i kundnöjdhet över tiden. Boka en lunch i kräftans tecken med Anders Fundin, professor vid Mälardalens högskola. Läs mer och boka din plats!

30

sep

Bank – publicering av branschrapporten

Efter ett antal års nedgång kunde 2018 års resultat av Svenskt Kvalitetsindex branschmätning av de svenska bankerna sammanfattas som ett positivt trendbrott. Botten tycks vara nådd och kundernas förtroende på väg tilllbaka. Mer information om branschundersökningen.

14

okt

Mobiloperatörer – publicering av branschrapporten

Mobiloperatörernas privatkunder är mer nöjda än någonsin och företagskunderna har förbättrat kundnöjdheten varje år sedan 2015. Mer information om branschundersökningen.

28

okt

Digital-tv, bredband och strömmad tv – publicering av branschrapporten

Sedan 1989 har vi mätt kundnöjdheten i telekombranschen. Mätningarna täcker bredband, digital-tv och sedan två år tillbaka även strömmad tv. Vi har under åren följt utvecklingen av kundernas allt högre krav på service och helhetslösningar. Mer information om branschundersökningen.

5-6

nov

Digitalisering ut ett medborgarperspektiv

Vår vd Johan Parmler är en av talarna på konferensen Medborgarservice i kommun 2019 som arrangeras av Teknologisk Institut i Stockholm den 5-6 november. Han ska prata om användaranpassad digitalisering genom relationsskapande, hur vi vänder trenden med rekordlåga servicenivåer och konsten att lyckas med enkelt och effektiv support.

11

nov

Försäkring – publicering av branschrapporten

Vi har mätt kundnöjdheten inom försäkringsbranschen sedan 1989. I våra undersökningar ingår sakförsäkring, pensions- och livförsäkring, försäkringsförmedlare samt tjänstepension. Mer information om branschundersökningen.

12-14

nov

Kvalitetsmässan

Den 12-14 november finns vi på plats på Kvalitetsmässan på Svenska Mässan i Göteborg i samarbete med SIQ – Institutet för Kvalitetsutveckling. Stanna för en pratstund i vår monter intill tv-studion i B-hallen! Läs mer om Kvalitetsmässan.

25

nov

Energi – publicering av branschrapporten

Intresset för val av elbolag blir allt större. Svenskt Kvalitetsindex har följt stora och mindre lokala aktörer inom energibranschen sedan elhandel började mätas år 2004. Sedan 2009 genomför vi även undersökningar inom elnät och fjärrvärme. Mer information om branschundersökningen.

9

dec

Sparande i värdepapper, privatlån, bo- och fastighetslån – publicering av branschrapporten

Förra årets undersökning från Svenskt Kvalitetsindex för bolån, fastighetslån, privatlån och sparande visar att de digitala och mer nischade bankerna har fortsatt hög kundnöjdhet, men utmanas av stora aktörer. Personlig service utmanar digitala tjänster. Mer information om branschundersökningen.

Vill du veta mer?

Är du intresserad av en undersökning, workshop eller behöver hjälp med analys- och databearbetning?
Hör av dig så återkommer vi.