Svenskt Kvalitetsindex.
insikter som tar verksamheter framåt.

Lojal

Kundstudie

Våra kundundersökningar synliggör vad som gör kunder nöjda och lojala. Genom att dra nytta av och få förståelse för hur kunderna agerar får du ett faktaunderlag som för ditt affärsstrategiska arbete framåt. Våra specialister hjälper dig även med förslag till konkreta åtgärder som stärker kundupplevelsen.

Insikt

Medarbetarstudie

Din organisation bedöms av befintliga och potentiella medarbetare. De delar med sig av sina upplevelser och skapar bilden av hur attraktiv ni är som arbetsgivare. Med en medarbetarundersökning får du insikt i deras upplevelser och kan agera på dem. I allt från organisation, ledarskap till synen på varumärket.

Drivkraft

Varumärkesundersökning

Varumärket byggs av kundupplevelser och bilden medarbetarna förmedlar. När varumärket förankras i alla led, förmedlas konsekvent och kopplar mot emotionella drivkrafter stärks genomslaget på marknaden. Vår undersökning ger dig ett starkt underlag med analyser i varumärkets alla dimensioner.

Sverigekollen 2018

Ta del av nya insikter i Sverigekollen 2018

Välkomma till Sverigekollen 2018! Hög kundnöjdhet är inte någon slump utan resultatet av ett systematiskt, långsiktigt och uthålligt arbete. Kundnöjdheten ökade i Sverige förra året, men inte i alla branscher och verksamheter. Ta del av de senaste insikterna om vad som driver kundnöjdhet i Sverige idag!

Spelbranschen behöver stärka sitt förtroende

Svenskt Kvalitetsindex årliga mätning av myndigheter i Sverige visar att det finns mycket att göra för att stärka svenskarnas förtroende. Endast 3 av 10 respondenter anser att myndigheter bryr sig om medborgarna, är lätta att komma i kontakt med och sköter sin uppgift på ett bra sätt. 

Kommande evenemang

På Svenskt Kvalitetsindex har vi en mängd kunskap som vi gärna delar med oss av. Här ser du aktuella seminarier vi medverkar på eller arrangerar själva.

28

feb

Lunch&Learn: Sverigekollen 2018

När vi sammanfattar förra året kan vi konstatera att kundnöjdheten fortsätter att växa i Sverige i stort trots en turbulent omvärld. Välkommen till vår Lunch&Learn då vi bjuder på en spetsig analys av förra årets kundundersökningar och nationella medarbetarstudie! 28 februari i Göteborg – anmäl dig idag!

21

mar

Lunch&Learn: Textanalys

Vår vd och chefsanalytiker Johan Parmler och analytiker Love Westin går igenom våra senaste verktyg för att analysera de textmassor som finns både i öppna enkätsvar, sociala medier och andra källor både genom visualisering och sambandsanalyser. Mer information och anmälan.

15

maj

30 år av insikter

I 30 år har Svenskt Kvalitetsindex mätt kund- och medarbetarupplevelser. Den 15 maj arrangerar vi en konferens i centrala Stockholm där vi berättar om förändringar som skett under dessa tre decennier, låter några av våra mest framgångsrika kunder berätta om sitt arbete och blickar in i framtiden. Save-the-date – mer info inom kort!

22

maj

Servicedeskforum 2019

Vd Johan Parmler trendspaning på en konferens om servicedesk och  support på temat ”Den ljusa och mörka sidan av digitalisering inom service – möjligheter och utmaningar.” Mer info.

Vill du veta mer?

Är du intresserad av en undersökning, workshop eller behöver hjälp med analys- och databearbetning?
Hör av dig så återkommer vi.

Har du blivit kontaktad av oss?

Då är det för att vi vill höra din åsikt om ett specifikt företag eller organisation. Vi på Svenskt Kvalitetsindex gör undersökningar där vi ger dig inflytande genom att verksamheter får vetskap om dina upplevelser.