Svenskt Kvalitetsindex.
insikter som tar verksamheter framåt.

Lojal

Kundstudie

Våra kundundersökningar synliggör vad som gör kunder nöjda och lojala. Genom att dra nytta av och få förståelse för hur kunderna agerar får du ett faktaunderlag som för ditt affärsstrategiska arbete framåt. Våra specialister hjälper dig även med förslag till konkreta åtgärder som stärker kundupplevelsen.

Insikt

Medarbetarstudie

Din organisation bedöms av befintliga och potentiella medarbetare. De delar med sig av sina upplevelser och skapar bilden av hur attraktiv ni är som arbetsgivare. Med en medarbetarundersökning får du insikt i deras upplevelser och kan agera på dem. I allt från organisation, ledarskap till synen på varumärket.

Drivkraft

Varumärkesundersökning

Varumärket byggs av kundupplevelser och bilden medarbetarna förmedlar. När varumärket förankras i alla led, förmedlas konsekvent och kopplar mot emotionella drivkrafter stärks genomslaget på marknaden. Vår undersökning ger dig ett starkt underlag med analyser i varumärkets alla dimensioner.

Love Westin

Ny forskning om hållbar framgång

Sedan januari i år är vår analytiker Love Westin industridoktorand vid Mälardalens Högskola. Tillsammans med kollegor på Svenskt Kvalitetsindex och SIQ – Institutet för Kvalitetsutveckling kommer han att forska kring ämnet Sustainable success vilket omfattas av att utveckla en kvantitativ modell för bland annat kund-, medarbetar- och hållbarhetsparametrar.

Årets upplaga av Sverigekollen med nya insikter

Ser ni samma möjligheter som vi? I Sverigekollen sammanfattar vi varje år insikter från de branschundersökningar och nationella medarbetarstudie vi genomför. I år har vi valt att blicka framåt. Vad tror vi krävs för en hållbar samhällsutveckling det kommande decenniet? Missa inte heller reflektionerna från några andra verksamheter!

2

apr

Välkommen på webinar om myter och sanningar!

Våra analytiker har grävt fram intressant statistik som slår hål på myter, fabler, sagor och gamla sanningar om dagens kund. Delta i ett intressant seminarium den 2 april kl. 10.00-10.30 med vår vd Johan Parmler.

Läs mer här.

Webinar

WEBINAR Sverigekollen

Februari 2020

Svenskt Kvalitetsindex vd Johan Parmler gör en sammanfattning av det senaste årets branschundersökningar, generella kundtrender, hållbar framgång och vad som är viktigt att tänka på framöver.

Whitepaper

SVERIGEKOLLEN

Februari 2020

Ser ni samma möjligheter som vi? I Sverigekollen sammanfattar vi på Svenskt Kvalitetsindex varje år insikter från de branscher och nationella medarbetarstudier vi genomför. I år har vi valt att blicka framåt. Vad krävs för en hållbar samhällsutveckling det kommande decenniet?

Podd

PODD FRAMTIDSKRAFT

Oktober 2019

En snäll, smart och unik vän – det vill kunderna ha för att ta oss energibolag i hand. I det nittonde avsnittet av podden Framtidskraft borrar Jämtkraft ner sig i kundrelationen med hjälp av Laurina Qvarnström från oss.

IMPORTANT DRIVERS FOR CUSTOMER SATISFACTION

Mars 2019

Forskningsrapport som visar det paradigmskifte som skett under det senaste decenniet. Produktkvaliteten är ersatt av servicekvalitet som en av de viktigaste drivkrafterna för kundnöjdhet.

Några av våra kunder

Vill du veta mer?

Är du intresserad av en undersökning, workshop eller behöver hjälp med analys- och databearbetning?
Hör av dig så återkommer vi.

This contact form is deactivated because you refused to accept Google reCaptcha service which is necessary to validate any messages sent by the form.